Informace zveřejněné podle zákona o svobodném přístupu k informacím

Informace zveřejněné podle zákona č. 106/1999 Sb.

  Informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zveřejněné podle vyhlášky č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura poskytovaných informací.

1. Název

Město Nové Město pod Smrkem

2. Důvod a způsob založení

  Město Nové Město pod Smrkem vzniklo jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění. Je územně vymezeno hranicí obce a sestává z městských částí Nové Město pod Smrkem, Ludvíkov pod Smrkem a Hajniště.

  V právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 20 odst. 1 a 2, zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.

  Posláním města je zajištění veřejné správy na svém území. Městský úřad v Novém Městě pod Smrkem je také pověřen výkonem přidělené státní správy (přenesená působnost, úřad II. typu) pro obce Nové Město pod Smrkem, Jindřichovice pod Smrkem a Lázně Libverda.

  Město je spravováno zastupitelstvem města, které je nejvyšším orgánem v samostatné působnosti. Zastupitelstvo má 17 členů, kteří jsou voleni občany ve volbách do zastupitelstev obcí. Výkonným orgánem v samostatné působnosti je 5 členná rada města, volená zastupitelstvem města. Starosta zastupuje město navenek a stojí v čele městského úřadu.

3. Organizační struktura

4. Kontaktní spojení

    4.1 Kontaktní poštovní adresa

    Město Nové Město pod Smrkem
    Palackého 280
    463 65 Nové Město pod Smrkem

    4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

    Městský úřad Nové Město pod Smrkem
    Palackého 280
    463 65 Nové Město pod Smrkem

    4.3 Úřední hodiny

    Úřední hodiny na městském úřadě v Novém Městě pod Smrkem:
      pondělí7:00 – 11:3012:30 – 17:00
      středa7:00 – 11:3012:30 – 17:00
      Městský úřad je pro občany otevřen i v neúřední dny (úterý, čtvrtek, pátek), v době od 8:00 do 13:00 hodin. Protože však pracovníci v tyto dny vyřizují pracovní záležitosti i mimo budovu MěÚ, nebo zpracovávají agendu nutnou pro vydání rozhodnutí, doporučujeme občanům přednostně využívat úředních dnů, případně si návštěvu s pracovníkem dohodnout předem.

      O tom, zda-li je v hlavní budově přítomen pracovník nebo starosta a místostarosta i v neúřední dny, se může občan mj. dozvědět pokud použije tlačítka umístěná u druhých dveří při vstupu na MěÚ.

    4.4 Telefonní čísla

    sekretariát:482 360 320
    starosta:482 360 321
    místostarosta:482 360 322
    tajemník:482 360 323
    Více na http://www.nmps.cz/struktura_uradu.php

    4.5 Čísla faxu

    4.6 Adresa internetové stránky

    4.7 Adresa e-podatelny


    www.nmps.cz/podatelna.php

    4.8 Další elektronické adresy

    ID datové schránky: 63tbyqn

5. Případné platby lze poukázat

Bezhotovostně na číslo účtu: 000027-0988446319/0800 (Česká spořitelna, a. s.).
Na pokladně městského úřadu v hotovosti nebo prostřednictvím platebního terminálu přijímajícího platební karty.

6. IČ

002 63 036

7. DIČ

CZ00263036

8. Dokumenty

    8.1 Seznamy hlavních dokumentů

    8.2 Rozpočet

    Rozpočet města na aktuální rok

9. Žádosti o informace

10. Příjem žádostí a dalších podání

Podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob lze na podatelně městského úřadu, nebo doručit prostřednictvím elektronické podatelny.

11. Opravné prostředky

  Opravné prostředky proti rozhodnutí učiněnému ve správním řízení, se podávají prostřednictvím sekretariátu MěÚ, a to způsobem a ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených zákonem, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.

  Proti opatřením starosty, rady města nebo zastupitelstva města v samostatné i přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze podat správní žalobu u Krajského soudu v Ústí nad Labem - pobočka Liberec. Proti ostatním úkonům města opravné prostředky nejsou přípustné.

12. Formuláře

13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací

14. Předpisy

    14.1 Nejdůležitější používané předpisy

      Výčet nejdůležitějších předpisů, které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu.
    • zákon ústavní č. 1/1993 Sb., Ústava ČR,
    • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení),
    • zákon č. 152/1994 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích,
    • zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících,
    • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád,
    • zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich,
    • zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích,
    • zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích,
    • zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád,
    • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
    • zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon),
    • zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel),
    • zákon č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách,
    • zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech,
    • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
    • zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů,
    • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,

      vše ve znění pozdějších předpisů.

      Právní předpisy týkající se náplně činnosti jednotlivých odborů, jsou k dispozici na odborech městského úřadu, stejně jako tak právní předpisy vydané v rámci věcné působnosti povinného subjektu. Dále jsou nejpoužívanější právní přepisy k dispozici na veřejně přístupných internetových stránkách.

    14.2 Vydané právní předpisy

15. Úhrady za poskytování informací

    15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

      Poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemné) je prováděno za úhradu. Výši úhrady za poskytnutí informace stanoví vedoucí odboru dle sazebníku.
      mzdové nákladyza každou započatou hodinu práce zaměstnance spojené s vyhledáváním informace: 100 Kč
      pořízení fotokopie černobílá A4, jednostranně: 2 Kč, oboustranně: 4 Kč
      černobílá A3, jednostranně: 4 Kč, oboustranně: 8 Kč

      CD, DVD s nahranými údaji: 70 Kč
      doručovací nákladyhodnota poštovného dle platného ceníku České pošty
      Úhradu za poskytnuté informace provede žadatel před podáním informace na finančním odboru (v pokladně) městského úřadu, nebo bezhotovostní platbou na účet č. 19-0988446319/0800, také před podáním žádosti.

    15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

16. Licenční smlouvy

    16.1 Vzory licenčních smluv

    16.2 Výhradní licence

17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

Výroční zprávy za minulá období


Zpět na základní dokumenty